Np. czymś piekielnie efektywnym jest tak zwana automatyzacja (automatyzacja umów) marketingu. Kto powiedział, że kiedy kierujemy reklamę, powinniśmy celować ją do wszystkich? Wyłącznie nieliczne legendarne firmy adresują ofertę do każdego. Nawet jeżeli celujemy w każdego, i tak pewnie nie posiadamy za wiele pieniędzy.
Zautomatyzowany marketing może spowodować, że nasza oferta będzie kierowana tylko i wyłącznie do takich ludzi, którzy są ponadprzeciętnie zainteresowani naszymi usługami albo produktami. No posłużmy się przykładem, który jest chyba idealny, obrazujący potęgę automatyzacji marketingu. Wielka szkoda, iż w dalszym ciągu funkcjonują takie firmy, które najzupełniej olewają ogromną potrzebę dbania o skuteczny marketing. Później wielkie zdziwko, że klienci wcale nie przychodzą.
Tylko dobry marketing automation to usługa, która faktycznie jest godna uwagi. Czyli jeżeli mamy sklep internetowy dla biegaczy, reklama musi pójść wyłącznie do ludzi, którzy są mniej bądź bardziej zainteresowani bieganiem. Jakieś inne rozwiązanie to marketingowy niewypał. Jeżeli zapewne nikogo nie bardzo interesuje zła grupa docelowa, trzeba zwrócić dużą uwagę na efektywną automatyzację marketingu, a pewnie autentycznie wszystko będzie OK.
Zwróćmy także uwagę na kwestie prawne. Przecież to jest tak, że rozsyłanie spamu jest w Polsce najzupełniej nielegalne. Później możemy napotkać na duże problemy natury prawnej, uważajmy.