Obdarowywanie konsumentów niewielkimi bądź nawet jedynie symbolicznymi prezentami tak naprawdę nie jest przejawem dobroduszności, ale częścią dogłębnie przemyślanej strategii. Gdy czterdziestolatek otrzymuje gratis w formie użytecznego gadżetu, to w pewnym stopniu czuje się zobowiązany do zrobienia następnych zakupów w określonym sklepie.
Wraz z biegiem lat i pojawianiem się nowszych rozwiązań zmienia się asortyment proponowanych towarów. Obecnie do tych popularniejszych wlicza się np. podkładka pod mysz bądź pendrive reklamowe gadżety jednakże nie sprowadzają się tylko do artykułów komputerowych. Obywatele równie często, a niekiedy nawet o wiele częściej niż z laptopów, korzystają z telefonów, a zwłaszcza ze smartfonów. To przede wszystkim z myślą o użytkownikach tego rodzaju sprzętów powstały power banki reklamowe. Na razie nie są one bardzo popularne, ale takie przenośne akumulatory przydałyby się z pewnością osobom często korzystającym z telefonów posiadających duży wyświetlacz – pomocne wskazówki
Tradycyjne ulotki pomału przechodzą do historii. Natomiast uwagę właściciele firm przykuwają nietuzinkowe wideo (polecamy promocję na – mini kamera z czujnikiem ruchu i rejestratorem) broszury. Niektórzy menedżerowie widząc foldery, które lądują w pojemnikach na śmieci, wątpią w skuteczność tej formy reklamy, a i sami przechodnie nie zdają się być za bardzo zainteresowani informacjami umieszczonymi na barwnych karteczkach. Wideo broszury są zatem doskonałą alternatywą dla tych konwencjonalnych broszur, a potencjalni nabywcy trzymając w rękach tak nietypową ulotkę z pewnością nie będą ukrywać zaskoczenia – ciąg dalszy wątku o wideo broszurach.
Wertując propozycje dobrych agencji reklamowych bądź sklepów z gadżetami, jak również przeglądając strony internetowe można szybko dojść do wniosku, że w kolejnych latach coraz chętniej będzie się sięgać po nowoczesne technologie multimedialne. Ich ogromna popularność będzie zapewne dostrzegalna też w innych dziedzinach życia.