Tak więc elementy znajdujące się na stronie powinny być w jak największym stopniu podporządkowane wygodzie odbiorcy. Podczas planowania stron można popełnić wiele różnych błędów, a każdy błąd może zaskutkować zmniejszoną liczbą klientów. Istotnym aspektem, choć stosunkowo często niedocenianym, jest poziom czytelności stron. Badania udowodniły, że najbardziej czytelne są witryny, na których czarny tekst znajduje się na białym tle. Strony z odwrotnymi kolorami można spotkać stosunkowo często, na przykład zegarki.worldtrade24.pl. Odbiorcom takich stron szybciej męczy się narząd wzroku przy czytaniu.
Trzeba unikać zbędnych elementów
Jeszcze mniej więcej dziesięć lat wcześniej strony WWW prezentowały się zupełnie inaczej niż obecnie.
Wejdź do serwisu autora (https://www.all-secure.pl/konserwacja.html), jeśli zaciekawiły Cię informacje opracowane w tym tekście. Tam znajdziesz znacznie więcej szczegółów.
W pierwszej kolejności panowała moda na dodawanie tam rzeczy które miały zwiększyć atrakcyjność witryny, które to elementy jednak w efekcie obniżały poziom odbioru strony. Były to różnego rodzaju animacje i pozostałe ruchome elementy, jak również muzyka odtwarzająca się w witrynie automatycznie. Pewnym rozwiązaniem jest
umieszczenie odtwarzacza na stronie, dzięki czemu użytkownik może odtworzyć dźwięki wyłącznie wówczas, gdy chce. Takie rozwiązanie zastosowano na stronie uchwytyekranyprojektory.pl. O wspomnianych sklepach można przeczytać na tej stronie www: opinie o sklepie uchwytyekranyprojektory.pl.
Na dzień dzisiejszy znaleźć można wiele stron sklepów, które spełniają pozytywne założenia. Przykładowo zwykle apteki w Internecie mają niezwykle przejrzyste i czytelne strony; przykładem jest aptekabelwederska.pl. Na tego typu stronach klient może się poruszać bardzo łatwo, dzięki czemu robienie zakupów jest szybsze i przyjemniejsze. Dobrym rozwiązaniem jest również zastosowanie jednolitych kolorystycznie elementów na stronie, poza wspomnianym już białym tłem. Na stronie szkolne24.pl na przykład są to elementy w kolorze zielonym, lecz brak innych barw nie zaburza tam czytelności całej witryny. Cała kolorystyka strony nawiązuje natomiast do logo sklepu, co jest często spotykane. Dla zainteresowanych odsyłamy do wiarygodnej strony www: więcej.