Obecnie sklepy internetowe stały się stałym elementem codzienności. Coraz więcej osób bowiem obecnie robi zakupy w takich sklepach, co wpisuje się w ogólną tendencję do realizowania jak największych ilości formalności właśnie poprzez sieć. Wslutek tej tendencji konkurencja w branży sklepów internetowych również jest na dzień dzisiejszy W znaczny sposób nasilona. Ciągle powstaje znaczna liczba zarówno sklepów z artykułami z wybranej branży, jak i tych bardziej wyspecjalizowanych.
Źródło: http://www.flickr.com
Niezwykle ważną częścią internetowych sklepów jest strona, na jakiej prezentują własną ofertę. Jest to bowiem element z jakim klient ma bezpośrednio do czynienia i w oparciu o który ocenia jakość sklepu. Na każdej witrynie bardzo istotnym czynnikiem jest jej przejrzystość. Warunek ten został spełniony na przykład na stronie sklepu zadowolenie.pl, na której nie ma zbędnego nagromadzenia elementów, przez które klient mógłby się poczuć zagubiony – opomarket.pl/.
Barwa tła i tekstu
Do chwili obecnej przeprowadzono bardzo dużo badań nad przejrzystością witryn WWW. Zasadniczy wniosek z tych badań mówił o tym, że najłatwiej czyta się tekst w kolorze czarnym umieszczony na jasnym tle. Oczywiście biały tekst na czarnym tle także będzie czytelny, jednak u czytelnika wywołuje to szybkie zmęczenie narządu wzroku.
Opublikowany się w innym tego typu serwisie post na pewno też Cię zaciekawi – to wciągający artykuł (http://www.e-vemco.pl/zestaw-swiatlowodowy-1000base-sx,3,7560,1289) mówiący o prezentowanej sprawie.
Z tego powodu większe sklepy zazwyczaj stosują to bardziej zalecane rozwiązanie. Przykładem jest działająca w sieci apteka apteka-sawa.pl, której tło przechodzi od białego do jasnej szarości. Rzecz jasna branża części sklepów sugeruje zastosowanie wielokolorowych elementów w witrynie. Przykładem
Źródło: http://www.flickr.com
dobrego wyjścia z sytuacji jest sklep internetowy Smyk, który teksty na stronie smyk.com zamieszcza na biał – na stronę.
Szukanie informacji
Niezwykle ważny jest również warunek łatwości poruszania się na danej witrynie. Rzecz w tym, by klient mógł poruszać się po niej z dużą swobodą i nie błądził. Pozwalają na to rozmaite wyszukiwarki działające w obrębie stron. Przykładowo witryna opomarket.pl udostępnia duża liczbę pasków wyszukiwania w tym celu, by klienci mogli odszukać opony stuprocentowo odpowiadające ich wymaganiom. Wyszukiwać można z kolei na podstawie różnych kryteriów, takich jak chociażby marka posiadanego auta.