Aktualnie coraz bardziej są ważne wartościowe inicjatywy. „Masówka” odchodzi do lamusa, małe inicjatywy są coraz częściej wybierane

Wydawać się może się, że ogół zmierza do jednego – do specjalizacji. Czy widoczne jest to na każdym kroku? Raczej nie, pewne jest natomiast, iż po latach polskiego kapitalizmu, gdy w cenie były usługi wielkich podmiotów, następuje niewidoczny na pierwotny rzut oka, przewrót. Otóż, wszystko to, co kumulowało się w rękach wielkich podmiotów, czyli każda z usług powoli się rozdrabnia. Ludzie przestają wybierać miejsca, w których dostaną wszystko, wolą ale warsztaty, zakłady, w jakich pracują pasjonaci.

aparat

Autor: Vernon Chan
Źródło: http://www.flickr.com
W rzeczy samej, nie jest to norma. Zwykle w tę stronę kierują się ludzie młodzi, którzy poszukują czegoś więcej niż „masówki”. Wśród innych grup wiekowych rozkłada się to różnie, lecz jak pokazuje ciekawy wskaźnik – większa część starszych ludzi, wychowanych wszak na małych usługach (małe warsztaty) ubóstwiają korzystać na przykład z dużych marketów. Zapewne wynika to z tego, że kojarzą im się one z niezależnością.

By uzyskać następne szczegóły na ten temat przejdź do następnej witryny. W niej na pewno zaintryguje Cię kompleksowa treść.

Po latach komunizmu, gdy wszystko było państwowe, a doboru nie było za wielkiego, niespodziewanie pojawiły się potężne sklepy oferujące dosłownie wszystko. Młodzi ludzie urodzili się już w tym systemie, toteż dla nich jest to nudne i bez zasad czy innych wartości. Wybierają więc to, co w ich uważaniu ma wyższą wartość. Zamiast pójść do wielkiego marketu wybiorą mały sklep fotograficzny .

aparat fotograficzny

Autor: Eugene Romanenko
Źródło: http://www.flickr.com
Pokrewnie będzie z innymi usługami. Dodatkowo, wielu młodych ludzi ma dzisiaj lepszy kontakt z różnymi przedsiębiorstwami, niż kiedyś. Dawniej, to w ogóle nie było takiej alternatywy, albowiem wymiana komunikacji była jednostronna (nadawca – odbiorca). Dziś, każdy człowiek, z przyczyny rozwoju internetu i mediów społecznościowych może czuć się jak ktoś ważki w kontakcie z marką.

I tak właśnie jest. To podnosi więź, łatwiej o taką więź małym firmom, gdyż posiadają one bliższy kontakt z wszelkim klientem. Z wielkimi firmami jest trochę trudniej, gdyż tam reguły kontaktu z klientem rządzą się trochę innymi prawami. Mimo wszystko, strategia takich firm, pod naciskiem właśnie tej nowej filozofii obsługi klienta się modyfikuje. Równocześnie takie firmy muszą bardzo się natrudzić, by zaspokoić każdego klienta. Jedna skarga i od razu może być kryzys, należy więc na wszytko uważać.